marți, 10 iulie 2012

Colectia de fapte eco


Buna!
Primavara aceasta Umbrela Verde  a demarat o campanie foarte frumoasa intitulata "colectia de fapte eco", menita sa inspire si sa ne atraga atentia ca mici fapte uneori ne pot face viata mai frumoasa.
Am participat si eu - amintind de Provocarile Verzi prin care incercam sa facem diferenta. Pentru ca, uitandu-ma printre fotografii si linkuri am gasit acest print screen, m-am gandit ca ar fi interesant sa ne reamintim de aceasta colectie pentru ca ea nu se incheie odata cu terminarea campaniei, nu?:)
Ma gandeam la un subiect "spinos" pentru ca, poate genera discutii si dezbateri (si mie nu imi plac situatiile care degenereaza in conflict): "aerul conditionat". Da, da... chestia aia care ar trebui folosita sa ne indulceasca traiul cu 5 grade sub temperatura de afara - lucru rar respectat, pentru ca deobicei cand intri undeva si este aer conditionat diferenta este mare. Fiind atat de accesibila este folosita cam haotic, fara ca lumea sa stie, sau sa fie constienta ca aceste aparate contribuie din plin la lipsa de aer, la incalzire si ... nu numai din pacate. Refolosind aerul prin filtre mai contribuie si la altele. Pe langa deja clasicele dureri cumplite de cap, ochi umflati si raceli neplacute, daca cineva este bolnav intr-o incapere dotata cu asa ceva riscul ca ceilalti prezenti sa se imbolnaveasca ... creste considerabil .Hmm.. ca sa nu mai spun de "deseurile" pe care le aduce la pachet - acea "apa" care picura din sistemul de racire si ajunge pe sol..... Din care unele animale rapuse de caldura ajung sa bea (:()... sau care ne stropeste frumusel cand trecem pe langa un bloc pe care s-a montat asa ceva si nu s-a asigurat scurgerea adecvata. Sau gazul acela care este eliminat la anumite intervale de timp si face aerul din jur irespirabil. De curentul consumat nici nu mai discutam.
Deci... cat de necesar este si in ce masura ar trebui folosit? Nu ar fi mai bine sa ne folosim si de alternative atunci cand putem? Sa il folosim cu chibzuinta si cumpatare asa cum este recomandat (in limita diferentelor de grad). Aerul conditionat este o necesitate... sau o moda? In ideea - hai sa imi iau si eu ca e la reduceri, ce numai cutarita sa aiba? Hmmm....
Eu personal nu il suport! Imi face rau! La inceput m-a incantat ca idee (asta pana am ajuns cu un ochi umflat si cu dureri de cap la cea mai mica adiere de vant dupa ce am lucrat cu un astfel de aparat in preajma dat cand pe cald, cand pe rece in functie de sezon), acum l-as interzice daca s-ar putea. Totusi ii inteleg utilitatea in anumite institutii si pana la urma chiar locuinte in lipsa unui alt sistem de aerisire si ventilare eficient mai putin (pana la deloc) poluant si .. hmm chiar periculos pentru sanatate.
De afectat, ne afecteaza pe toti... Clar ar trebui respectate macar acele limite impuse in folosirea lui.
Voi ce alte metode de a va racori in aceste zile toride de vara:P puneti in practica?:)

6 comments :

Geta spunea... [Raspunde]

Eu folosesc evantaiul si, ca sa nu stau cu el atirnat de git mi-am cumparat mai multe, doua le-am primit cadou ! Unul il port permanent in geanta (sa-l am la indemina cind e cazul), altul il tin pe noptiera in dormitor,( noaptea cind ma trezesc de caldura intind mina dupa el), unul in sufragerie, unul in bucatarie, cind ajung la baie ma bag sub dus !

Copiisimame spunea... [Raspunde]

Cearsafuri ude pe piele ( o placere), ventilator , evantai improvizat si iesit afara , oriunde e mai bine decat in casa atunci cand nu e sistem de aerisire si ventilatie, nu se poate face pic de curent intre doua geamuri. Plus plimbatul prin mall, am vazut ca e la moda :))
vavaly

dulceameacasa spunea... [Raspunde]

o recomandare utila..mersi, Rux. eu folosesc o... inghetata :D

copilarim spunea... [Raspunde]

@Geta da evantaiul este f bun pe caldura - imi amintesc acum multi ani cand am venit cu mami de la bucuresti cu trenul acela cu etaj.. la etaj... si era atat de cald... noroc cu un evantai facut din hartie;))

copilarim spunea... [Raspunde]

@Copiisimame
la noi mai merge cu draperie trasa - se mai "racoreste putin" - afara e "crima si pedeapsa" - adseara pe la 10 abia era ceva aer de respirat...:D. in schimb daca treceam pe langa un aer cdt ziceai ca am ajuns in sahara... asa caldura emana.. - chiar imi amintesc -prima data cand s-a intamplat chestia asta la Buc.. nu stiam de unde vine caldura aia :))))

copilarim spunea... [Raspunde]

@dulceameacasa eh lasa ca imi fac si eu inghetata:D

Trimiteți un comentariu